Tisztelt Szülők!
Kedves Gyerekek! Iskolánkban június 2 - 15-ig a digitális tanrendben tartalmi változásokat tervezünk. Egy hetes (nem napi) tematikus feladat kiosztására kerül sor a digitális tanrendben. Június 2 – 5. között az „Összetartozás hete” keretében az osztályfőnökök fogják koordinálni az osztályközösségeket.
Június 8-12. között „Fenntarthatósági témahét”komplex tematikus feladatokba kapcsolódhatnak be a tanulók.
Kérjük a június 2-15. digitális tanrendi időszakra és a nyári felügyeletre vonatkozóan kiküldött kérdőív visszaküldését!
A felügyeletet igénylő tanulók estében új napirendet tervezünk június 2-15. között: 7:00 – 8:30 között gyülekező időszak 8:30 – 9:00 között tízórai 9:00 – 12:00 között tematikus heti téma feldolgozása (létszámtól függően alsóban bontott osztálycsoportokban; létszámtól függően felsőben összevont kiscsoportban)30 - 40 perces foglalkozásokkal, szünetekkel, sok mozgással 12:00 – 13:00 ebéd 13:00 – 16:00 szabad játék (létszámtól függően összevont udvari játék a PEDAGÓGUSOK KÖZÖS FELÜGYELETÉVEL)
Május 26-án, kedden 18 órától újabb megbeszélésre várom az osztályok szülői képviselőit, ahol a digitális tanrend végéről, a tanévzáró és ballagás intézményi megvalósításáról és a tanulói felügyelet lehetőségéről és egyéb aktualitásokról egyeztetünk. A szülői zárt csoportban kérem a visszajelzéseteket a szavazásban!
A 2020/2021. tanév választható foglalkozásainak előzetes nyilatkozatát kérjük, akik még nem töltötték ki május 25-ig pótolják! Sokan megtették már ezt, nekik köszönjük! A jövőre 6-8. évfolyamra járó tanulókra vonatkoztatva kérjük bejelölni a foglalkozásokat!
Május 15-én végre személyes jelenléttel tartott nevelőtestületünk szakmai megbeszélést. Számos témát jártunk körbe. Áttekintettük a szülői és tanulói kérdőívekre beérkező válaszokat, kitekintettünk más intézmények értékelési megoldásaira a digitális munkarendben. Ötleteinket gyűtöttük össze a júniusi iskolai projektnapokhoz, és egyeztettünk az érdemjegyek köréről. A hátarlévő 4 hét feladattervét pontosítottuk, és körvonalazódott a tanévzáró események előkészítése is. Remek volt végre beszégetni, újra látni egymást! Erőt merítettünk a személyes szakmai együttlétből. Június első hetéig ZOOM-on egyeztetünk.
Kedves Gyerekek!
Köszönöm beérkező őszinte válaszaitokat a digitális munkarenddel kapcsolatos kérdőívre! Véleményeteket, javaslataitokat átnéztük május 15-én a nevelőtestülettel. Igyekszünk a további digitális működésben figyelemmel lenni válaszaitokra, és lehetőséghez mérten az utolsó két heti munkarendünk kialakításában lehetőséget adni kéréseiteknek! Véleményetek fontos a számunkra! Tartsatok ki még a hátralévő kis időre!
A tanulói kérdőívek összesítése ITT LETÖLTHETŐ.
Kedves Szülők! Köszönjük a beérkező válaszaikat, véleményeiket, javaslataikat! Nagyon magas arányban töltötték ki kérdőívünket, amiben családonként kértünk válaszaikat. Nevelőtestületünk május 15-én áttekintette, feldolgozta és lehetőségeinkhez mérten felhasználja a további működésünkhöz a válaszokat. Május utolsó hetén SZM személyes értekezletet tervezek, ahol az aktuális előírások és fenntartói utasítások figyelembevételével közösen szeretnénk a tanév utolsó két hetében az iskolai munkarendünket meghatározni. Véleményük fontos a számunkra! Együtt sikerült eddig is, és ezt követően is!
A digitális munkarend szülői kérdőíveinek mutatóit ITT LETÖLTHETIK.
Az Eleven Televízió riportjában összefoglalót láthatnak a digitális tanrend április végi tapasztalatairól, a következő májusi hetek iskolai terveiről. Szülők, gyerekek is megosztják tapasztalataikat az otthontanulásról.
A videoriportok elérhetőek IDE KATTINTVA.
Iskolánk telephelye a Hórvölgye Alapfokú Művészeti Iskolának. Szeretettel ajánljuk a szülők, gyerekek figyelmébe a zenetanulás további lehetőségét a 2020/2021. tanévben is.
Tisztelt Szülők! A KRÉTA faliújság üzenetében és a szülői zárt FB csoportokban 2 fontos visszajelző űrlap kitöltést kérjük. 1-8. osztályig az 1. kérdőívünk a digitális tanrendi szülői tapasztalatok, vélemények összegyűjtésére szolgál. (Ha több gyermekük is jár iskolánkba, csak egyszer szükséges kitölteni.)
4-7. osztályig a 2. kérdőívünk a 2020/2021. tanév választható foglalkozásainak előzetes igényfelmérésére került összeállításra. Együttműködésüket előre is köszönjük!
Kedves Gyerekek!
A g-mail címetekre 5-8. osztályig küldtünk egy kérdőívet, amelyben véleményeteket kérjük a digitális munkarendünkkel kapcsolatban.
Véleménytek fontos a számunkra!
Töltsétek ki csütörtök nap végéig!
Tisztelt Szülők!
Tájékoztatásul közzétesszük a nevelőtestület 2020. április 30-i szakmai napján aktualizált leírását a rendkívüli járványhelyzethez, valamint az előző hetek gyakorlatához igazított leírást a tantermen kívüli, digitális munkarend iskolákban való működéséről. A hatályos törvényi előírások, valamint a fenntartói előírások figyelembevételével szükség szerint módosítjuk a belső működésünket. Tájékoztató elérhető ITT.
Derekasné Orosz Andrea
intézményvezető
Tisztelt Szülők! Kedves Gyerekek! Május 4-én a KRÉTA üzenőfelületén szöveges üzenetet küldtünk a tanulók áprilisi digitális tanulásáról, amely a KRÉTA napló üzenő moduljában olvasható! Felső tagozaton a tanulók is megkapták saját KRÉTA üzenetben.
Kérjük tekintsék meg! Kattintsanak a jobb felső sarokban lévő boríték ikonra!
Köszönjük az előző hetekben való együttműködést!
Tisztelt Szülők! Tisztelt SZM képviselők!
Szeretném a szülői véleményeket, javaslatotokat kérni iskolánk további digitális működéséhez. Kérem, hogy juttassák el kérdéseiket, javaslataikat az SZM képviselőkhöz!
MÁJUS 7. CSÜTÖRTÖK 18:00 - 18:40-IG SZM ÉRTEKEZLETET TARTUNK.
Az online videokonferencia felületével használatával kapcsolatosan további információk a zárt SZM szülői csoportban találhatóak. Kérem az SZM képviselőket, hogy jelezzenek ott vissza! Minden vélemény, javaslat fontos! A nevelőtestület a május 8-i szakmai napon továbbgondolja a beérkező szülői jelzéseket. Előre is köszönöm támogató együttműködésüket!
Derekasné Orosz Andrea
intézményvezető
Kedves Édesanyák! Kedves Nagymamák!
Anyák napján egy gyermeki ölelés, egy mosoly még szebbé válik. Az udvarról leszedett virág, a titokban elkészített meglepetés megdobogtatja szívünket. Nem kell több, csak együtt lehessünk azokkal, akik az életet adták nekünk, akik óvják minden lépésünket. A videóban látható rajzok mindegyike erről szól: a szeretet erejéről. Isten éltesse az édesanyákat!
Április 22-én volt a Föld napja, amely ez évben talán kisebb hangsúlyt kapott a megszokottnál. Nagy István-Zoltán református lelkipásztor a magvető történetét választotta a Bibliából és kötötte össze a gyermekekhez szólva a Föld napjával. Video elérhető az Eleven Televízió oldalán itt.
A 4. osztályosokkal Föld napjára készítettünk egy online faliújságot, amire mindenki feltöltötte a saját kertjében éppen virágzó növényeket vagy az udvaron élő házi kedvenceket. Szívmelengető lett! Majd akinek kedve volt felöltözött zöldbe (lelkes család tagok is), amit egy fotómontázsba örökítettünk meg. padlet.com/birinyi74/4li10jmviamsxedd
A 4. osztályosokkal Föld napjára készítettünk egy online faliújságot, amire mindenki feltöltötte a saját kertjében éppen virágzó növényeket vagy az udvaron élő házi kedvenceket. Szívmelengető lett! Majd akinek kedve volt felöltözött zöldbe (lelkes család tagok is), amit egy fotómontázsba örökítettünk meg. padlet.com/birinyi74/4li10jmviamsxedd
Az őselemekkel való foglalkozás után ezen a héten végig a Föld napja volt a témájaa harmadikosok digitális óráinak. Olvasásból Fekete István a természet szeretetét költészetként átadó novellájának, Az erdő ébredésének részletét olvasták, másoltak a Földanya üzenetéből és elkezdett balladát tettek négysorossá Áprily Lajos: A somfacsonkc. verséből. Írtak fogalmazást egy elképzelt űrutazásról és az ősszel Máté Bence természetfotó kiállításán tett látogatásukról, lemásolták a Föld és a Szaturnusz párbeszédét egy kis angol nyelvű képregényből. Nyelvtanból Máté Bence természetfotósÚJRAHASZNOSÍTÁS c. fotója alapján készítettek keresztrejtvényt a learninapps felületén. A megfejtés a fotó címe volt, a beírandó szavak pedig a födünket jellemző melléknevek. Szófajok szerint csoportosították egy föld napi színező szavait. Képet, játékot is készítettek az újrahasznosítás jegyében és a héten véget ért 25 napos rajzkihívásukba is sok szép természettel kapcsolatos képet rajzoltak (kedvenc madár, rovar, egy hal, valami a víz alól, az űrből, egy kert, egy táj). A Föld napjához kapcsolódtak a környezet, testnevelés és matematika órák is a héten. Tantárgyi koncentrációt alkalmazva testnevelésen és környezeten kerékpárral járták a falut és a határt a gyerekek szüleikkel együtt. Közben szebbnél szebb természetfotókat készítettekbogarakról, virágokról, az ébredő természetről. A környezeti nevelésta matematikába is becsempésztük. A játékos feladatok az év emlőséhez, a szelektív hulladékgyűjtéshez, az újrahasznosításhoz kapcsolódtak. Harmadikosaink szüleikkel együtt nagyon lelkesen és aktívan vettek részt az egészséget, a környezetet és a fenntartható fejlődést érintő órákon. Hisszük, hogy minél korábban kezdve, minél többet kell tenni a gyerekek környezettudatossá formálásért, környezetünk állapotának javulásáért, természeti értékeink takarékos és ésszerű felhasználásáért életünk és hosszú távú fennmaradásunk érdekében. Képek agalériában
Az őselemekkel való foglalkozás után ezen a héten végig a Föld napja volt a témájaa harmadikosok digitális óráinak. Olvasásból Fekete István a természet szeretetét költészetként átadó novellájának, Az erdő ébredésének részletét olvasták, másoltak a Földanya üzenetéből és elkezdett balladát tettek négysorossá Áprily Lajos: A somfacsonkc. verséből. Írtak fogalmazást egy elképzelt űrutazásról és az ősszel Máté Bence természetfotó kiállításán tett látogatásukról, lemásolták a Föld és a Szaturnusz párbeszédét egy kis angol nyelvű képregényből. Nyelvtanból Máté Bence természetfotósÚJRAHASZNOSÍTÁS c. fotója alapján készítettek keresztrejtvényt a learninapps felületén. A megfejtés a fotó címe volt, a beírandó szavak pedig a födünket jellemző melléknevek. Szófajok szerint csoportosították egy föld napi színező szavait. Képet, játékot is készítettek az újrahasznosítás jegyében és a héten véget ért 25 napos rajzkihívásukba is sok szép természettel kapcsolatos képet rajzoltak (kedvenc madár, rovar, egy hal, valami a víz alól, az űrből, egy kert, egy táj). A Föld napjához kapcsolódtak a környezet, testnevelés és matematika órák is a héten. Tantárgyi koncentrációt alkalmazva testnevelésen és környezeten kerékpárral járták a falut és a határt a gyerekek szüleikkel együtt. Közben szebbnél szebb természetfotókat készítettekbogarakról, virágokról, az ébredő természetről. A környezeti nevelésta matematikába is becsempésztük. A játékos feladatok az év emlőséhez, a szelektív hulladékgyűjtéshez, az újrahasznosításhoz kapcsolódtak. Harmadikosaink szüleikkel együtt nagyon lelkesen és aktívan vettek részt az egészséget, a környezetet és a fenntartható fejlődést érintő órákon. Hisszük, hogy minél korábban kezdve, minél többet kell tenni a gyerekek környezettudatossá formálásért, környezetünk állapotának javulásáért, természeti értékeink takarékos és ésszerű felhasználásáért életünk és hosszú távú fennmaradásunk érdekében. Képek agalériában
A 2019/2020. tanév helyi rendjét iskolánkban az SZM-mel egyetértve az alábbiak szerint módosítjuk: április 30. csütörtök tanítás mentes nap
május 8. péntek tanítás mentes nap
május 15. péntek tanítás mentes nap
Ezeken a napokon nem lesz digitális óra iskolánkban.
Ezzel is segíteni szeretnénk az otthontanulás terheinek enyhítését.
A pedagógusoknak ezek a napok online szakmai napok lesznek.
Tisztelt Szülők! Aki nem tudta elektronikusan átutalni a márciusi tanulói étkezés térítési díját, annak április 28-án, kedden 7.30 - 9.00 között van lehetősége személyes befizetésre a Központi Konyhán. A kisbolt mellett, az oldalsó kapun tudják megközelíteni a konyha hátsó bejáratánál lévő helyiséget. Kérjük a járványügyi szabályok betartását a befizetés során is!
Kedves 7-8. osztályosok!
Már gondolnunk kell a középiskolai előkészületekre! A 8. osztály várja a felvételi eredményét, a 7. osztállyal pedig az előkészítő foglalkozásokat rövidesen megkezdjük online. Egy szuper lehetőséget kínálok számotokra magyarból a webkurzus csapatától most ingyenesen! 5 napos szabadulószoba teljesítésével tehetitek próbára, és egyben eleveníthetitek fel, mérhetitek fel anyanyelvi ismereteiteket a középiskolára készülve! Ehhez tanári segítséget is ajánlok fel számotokra! Az önálló feladatmegoldásotokat Skype-os együttműködésben segítem! Írjatok nekem e-mailt április 22. szerda 16 óráig, és létrehozzuk a kis csoportunkat, akik belevágnak a szabadulásba:) Május 20-ig tehetitek próbára magatokat. Akik gimnáziumba, kiemelten humán tagozatra jelentkeznek/jelentkeztek azoknak mindenképpen ajánlom a játékos kihívást!
Derekasné Orosz Andrea /
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
/
Fogadjátok szeretettel a húsvéti projekt összefoglalását. A bemutatót kattintással lehet léptetni, a fotókra kattintva lapozni, és legjobb minőségben a teljes képernyős módban lehet élvezni!
Fogadjátok szeretettel a húsvéti projektet összefoglalását. A bemutatót kattintással lehet léptetni, a fotókra kattintva lapozni, és legjobb minőségben a teljes képernyős módban lehet élvezni! Az iskolai projektünk a 2020. évi Digitális Témahét keretében 3 napos megvalósítva az ITT elérhető Projektleírás szerint valósult meg.
Békés, szeretetteljes húsvéti ünnepeket, és sok - sok pihenést kívánok szeretteik körében!
(Tavalyi iskolai képpel szeretném felidézni a húsvét hangulatát.)
Kedves Gyerekek!
Krokos Rita római katolikus hitoktatótok szeretettel küldi számotokra az alábbi húsvéti bibliai üzeneteket . Tekintsétek meg a szünet alatt!
Alsósoknak szánt videó: Újszövetség: Isten báránya... ITT
Felsősöknek szánt videó: Pintér Béla videoklipje:
"Nem csak a templomok padjai árválkodnak most üresen, hanem az iskolapadokban sem ül senki. Szokatlan ez így tavasszal, különösen szokatlan a húsvéti készülődés idején. Egy elmaradó hittanórát igyekszünk pótolni ezzel a felvétellel, amelyben Nagy István-Zoltán református lelkipásztor szól a gyerekekhez felidézve az utolsó vacsora eseményeit, segít az ünnep otthoni megidézésében a hittanosoknak." A videó megtekinthető az Eleven Televízio oldalán ITT.
Tisztelt Szülők! Kedves Gyerekek!
A mai nap folyamán, április 8-án, személyre szabott szöveges üzenetet küldtünk a tanulók márciusi digitális tanulásáról, amely a KRÉTA napló üzenő moduljában olvasható! Kérjük tekintsék meg! Kattintsanak a jobb felső sarokban lévő boríték ikonra! Köszönjük az előző hetekben való együttműködést!
Kérjük a szülőket, hogy a gyermek nevére, a számlaszámra hivatkozva 2020. április 24-ig az étkezési térítési díjat átutalni szíveskedjenek! Az összeget a következő számlára kérjük átutalni: Korona Takarék Takarékszövetkezet / 3422 Bükkábrány, Mátyás király út 15 / Számlaszám: 55100124-12513444 Az osztályfőnökök megküldték a pontos összeget monden szülőnek április 7-én e-mailben. A határidő pontos betartását előre is köszönjük! Amennyiben technikai okok miatt az átutalás nem megoldható, kérjük hívják egyeztetés miatt a konyha telefonszámát. 06 49 335-004
Az elmúlt három hétben sikeresen átálltunk a tantermen kívüli, digitális munkarendre, ennek során a tanárok és a tanulótársak sokszor online kapcsolatba kerülnek egymással, hang- és videóközvetítés zajlik közöttük. A személyes adatok kezelése (így a felvétel készítés, továbbítás, megosztás, rögzítés stb.) az Európai Unióban is, így hazánkban is jogszabályokon alapul. A tantermen kívüli digitális munkarendben való részvétel során megvalósuló adatkezelésről az alábbi dokumentumokból tájékozódhat: Útmutató Adatkezelési tájékoztató
A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Mezőkövesdi Tagintézményének pszichológusai a 30/686-6649 telefonszámon, munkanapokon 8.00-16.00 óra között elérhetőek.
Örkényi György, tagintézmény-igazgató B-A-Z. Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Mezőkövesdi Tagintézménye
A mai napon összeállítottunk egy kis meglepetés húsvéti csomagot diákjainknak. A Szekeres Kertészettől kaptunk 500 db árvácska palántát. A hétvégén a szülők virágmagokat csomagoltak az osztályoknak. Vámos Robi bácsi Szíves Színezőjét megküldte a bükkábrányi iskolásoknak is. A gyerekek kedvelt Qiuver színezőiből (3D AR APP) húsvéti témájúakat másoltunk. Ezeket a helyi nagy COOP-ban kapott szatyrokba csomagoltuk és eljuttattuk mind 156 diákunk kapujába. Köszönet a szeretetteljes csomagolásért: Veronika néninek, Kati néninek, Ancika nénikek, Margó néninek és Ica néninek! A kihordásban Sanyi bácsi, Kriszti néni és Renáta néni mellett Magdi néni és Lotti néni szorgoskodtak. Igazi összefogás volt! Fotók a galériánkban itt.
A mai napon összeállítottunk egy kis meglepetés húsvéti csomagot diákjainknak. a Szekeres Kertészettől kaptunk 500 db árvácska palántát. A hétvégén a szülők virágmagokat csomagoltak az osztályoknak. Vámos Robi bácsi Szíves színezőjét megküldte a bükkábrányi iskolásoknak is. A gyerekek kedvelt Qiuver színezőiből (3D AR APP) húsvéti témájúakat másoltunk még. Ezeket a helyi nagy COOP-ban kapott szatyrokba csomagoltuk és eljuttattuk mind 156 diákunk kapujába. Köszönet a szeretetteljes csomagolásért: Veronika néninek, Kati néninek, Ancika nénikek, Margó néninek és Ica néninek! A kihordásban Sanyi bácsi, Kriszti néni és Renáta néni mellett Magdi néni és Lotti néni szorgorkodtak. Igazi összefogás volt! Fotók a galériánkban itt.
A rendkívüli veszélyhelyzet kihirdetését követően újraterveztük a 2020. évi Digitális Témahetünk iskolai projektjét. Holnaptól a húsvéti készülődés jegyében Tavaszi szél... c. iskolai projektünkkel hangolódunk a közelgő ünnepre, összefogva a szülőkkel, a helyi egyházakkal. A mi valós kérdésünk, amire a választ keressük: Hogyan tudjuk a digitális tanrendi működésben az összetartozásunkat megerősíteni a húsvét jegyében? Bízunk benne, hogy minden diákunk számára kedves tevékenységeket tudunk kínálni. A napi projektfeladatot a digitális tanrend órarendjében találják meg a diákok és a szülők. A megoldásokat az osztályok beágyazott tankocka faliújságon követhetjük nyomon. A tanulói projetmunkákból online füzet összeállítását tervezzük közös projekttermékként.
Idei logónkat tervezte: Veres Ágoston 8. osztályos tanuló
A rendkívüli veszélyhelyzet kihírdetését követően újraterveztük a 2020. évi Digitális Témahetünk iskolai projektjét. Holnaptól a húsvéti készülődés jegyében Tavaszi szél... c. iskolai projektünkkel hangolódunk a közelgő ünnepre, összefogva a szülőkkel, a helyi egyházakkal. A mi valós kérdésünk, amire a választ keressük: Hogyan tudjuk a digitális tanredni működésben az összetartozásunkat megerősíteni a húsvét jegyében? Bízunk benne, hogy minden diákunk számára kedves tevékenységeket tudunk kínálni. A napi projektfeladatot a digitális tanredn órarendjében találják meg a diákok és a szülők. A megoldásokat az osztályok beágyazott tankocka faliújságon követhetjük nyomon. A tanulói projetmunkákból online füzet összeállítását tervezzük közös projekttermékként.
Idei logónkat tervezte: Veres Ágoston 8. osztályos tanuló