• Bükkábrány
  • Bükkábrány
  • Bükkábrány
  • Bükkábrány
  • Bükkábrány
  • Bükkábrány
  • Bükkábrány
  • Bükkábrány
  • Bükkábrány
  • Bükkábrány
  • Bükkábrány
  • Bükkábrány
Bükkábrány Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról PDF Nyomtatás
Rendeletek
Írta: Bodzán László   
2013. augusztus 07. szerda, 12:01
KIVONAT

Bükkábrány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2013. május 28-án megtartott ülésének jegyzőkönyvéből:

7/2013.(VI.4.)

r e n d e l e t e

Bükkábrány Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Bükkábrány Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében biztosított jogalkotói jogkörében eljárva, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143.§ (4) bekezdés e) pontjában kapott felhatalmazás alapján az alábbi Szervezeti és Működési Szabályzatot (a továbbiakban: SZMSZ) alkotja meg:

Általános rendelkezések

1. §

(1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Bükkábrány Község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat)
Székhelye: 3422 Bükkábrány, II. András tér 1.
Levelezési címe: 3422 Bükkábrány, II. András tér 1.
Internetes honlapja: www.bukkabrany.hu

(2) Az Önkormányzat képviselő-testületének hivatalos megnevezése: Bükkábrány Község Önkormányzat Képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület)

(3) Az Önkormányzat működési területe: Bükkábrány Község Önkormányzatának közigazgatási területe

2. §

1. Az Önkormányzat jelképei: címer és a zászló

2. Az Önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét önálló rendeletben állapítja meg.

3. §

Az Önkormányzat a helyi kitüntetések és elismerő címek alapítására és adományozására önálló rendeletet alkot.

4. §

A képviselő-testület a helyi közszolgáltatások szervezésében, a területfejlesztésben és gazdaságszervező munkában együttműködik a Megyei Önkormányzattal .

5. §

(1) Az Önkormányzat jogi személy.

(2) Az önkormányzati feladatokat a képviselő-testület és szervei: a polgármester, a képviselő-testület bizottsága, a képviselő-testület hivatala látják el.

(3) A képviselő-testületet a polgármester képviseli. A képviselő-testületet –megbízás alapján- bármely képviselő képviselheti.

6. §

Az SZMSZ hatálya kiterjed Bükkábrány Község Önkormányzata Képviselő-testületére, eltérő rendelkezés hiányában a települési képviselőkre, a képviselő-testület bizottságára, a polgármesterre, alpolgármesterre, a jegyzőre, valamint a Közös Önkormányzati Hivatalra.

A képviselő-testület működése
Az önkormányzati képviselők száma

7. §

A képviselő-testület tagjainak száma: 7 fő.
A polgármester, az alpolgármesterek nevét, a települési önkormányzati képviselők névsorát az 1 sz. függelék tartalmazza.

A Képviselő-testület üléseinek összehívása, munkaterve

8. §

1. A képviselő-testület munkaterv szerint, de évente legalább 6 alkalommal tart soros ülést.

2. A képviselő-testület a soros üléseken túl rendkívüli ülést is tarthat. A polgármester a képviselő-testület ülését a munkatervtől eltérő időpontban is összehívhatja.
A képviselő-testület rendkívüli ülését össze kell hívni:
1. a képviselők egynegyedének,
2. a képviselő-testület bizottságának
írásbeli indítványára.

(3) A képviselő-testület ülésére meg kell hívni:
a) képviselőket,
b) jegyzőt,
c) napirendi pontok előadóit,
d) könyvvizsgálót a véleményezése körébe tartozó témákban,
e)társadalmi-, gazdasági szervezetek vezetőit (akikkel az önkormányzat együttműködési megállapodást kötött) a tevékenységi körébe tartozó napirendekre,
f) Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőit,
g) önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok -, valamint önkormányzati fenntartású intézmények vezetőit,
h) akit a polgármester meghív.

(4) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához:
a) a jegyzőt,
b) akit a polgármester a teljes ülésre meghívott.
(5) A napirendhez kapcsolódóan tanácskozási jog illeti meg:
a) a napirendi pont előadóját,
b) akit a polgármester a napirendhez meghívott.

(6) A képviselő-testület üléseit a polgármester - akadályoztatása esetén az alpolgármester - hívja össze. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület ülését az Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(7) A képviselői-testületi ülés meghívóját, illetve az abban szereplő egyes napirendi pontok előterjesztéseit a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell kiküldeni, hogy azt az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják. A meghívó és az előterjesztések elektronikus úton is továbbíthatóak.

(8) A testület ülésének időpontját, helyét, a megtárgyalandó napirendi pontokat a Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján, valamint az önkormányzat hivatalos honlapján (www.bukkabrany.hu) közzé kell tenni.

(9) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben 24 órán belülre is összehívható a képviselő-testületi ülés. Ebben az esetben bármilyen értesítési mód is igénybe vehető és el lehet tekinteni az írásbeliségtől, de a sürgősség okát mindenképpen közölni kell.

9. §

(1) A képviselő-testület éves munkaterv alapján működik. A munkatervet a tárgyévet megelőző év december 31-ig a polgármester terjeszti a testület elé.

(2) A munkatervre javaslatot tehetnek:
a) polgármester,
b) alpolgármester,
c) képviselő-testület tagja,
d) jegyző,
e) bizottság,
f) nemzetiségi önkormányzatok.

(3) A munkaterv tartalmazza:
a) a Képviselő-testület üléseinek havi időpontját és napirendjét,
b) a tervezett napirendi pontok előterjesztőinek megnevezését,
c) az előkészítésért felelős nevét,
d) a közmeghallgatás(ok) időpontját.

(4) A munkatervben kötelező napirendi pontként kell szerepelnie:
a) jogszabályokban és önkormányzati rendeletekben meghatározott beszámolóknak,
b) az előző év költségvetésének teljesítéséről szóló beszámolónak, és a következő év
költségvetésének,
c) az önkormányzat összefoglaló belső ellenőrzési jelentésének és következő évi belső
ellenőrzési tervének,

A képviselő-testület ülésének vezetése

10. §

(1) A képviselő-testület üléseit a polgármester – akadályoztatása esetén, a testületi ülés vezetésére törvény szerint jogosult alpolgármester - vezeti. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület ülését az Ügyrendi Bizottság elnöke vezeti.

(2) A polgármester a testületi ülés vezetése során:
a) megállapítja az ülés határozatképességét,
b) előterjeszti az ülés napirendjét,
c) napirendi pontonként megnyitja, vezeti, lezárja a vitát, szavazásra bocsátja a döntési
javaslatokat.

(3) A képviselő-testület a napirendről vita nélkül határoz.

(4) A polgármester vagy bármely képviselő javasolhatja bármelyik napirend elnapolását. A javaslatról a képviselő-testület határoz.

11. §

(1) A polgármester köteles biztosítani a képviselő-testület ülése működésének rendjét. Ennek keretében:
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt napirendtől, a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kifejezést használ,
b) ismételt és eredménytelen figyelmeztetés esetén a szót megvonhatja,
c) rendre utasíthatja azt, aki a képviselő-testületi ülés rendjét zavaró magatartás tanúsít.

(2) A testület ülésén megjelent állampolgárok csak a hallgatóság részére kijelölt helyen tartózkodhatnak. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendreutasíthatja az illetőt, ismétlődő rendzavarás esetén kötelezi az érintetteket a terem elhagyására.
(3) Amennyiben a képviselő-testületi ülésen az előterjesztett napirendi pontok tárgyalása rendkívül elhúzódik a polgármester a testület bármely tagjának javaslatára az ülést elnapolhatja. Az elnapolásról és a folytatólagos ülés időpontjáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.

Az előterjesztés

12. §

(1) A képviselő-testületi ülésre az előterjesztés általában írásban, - sürgősségi esetekben - kivételesen szóban kerül benyújtásra. A rendelet-tervezetet, határozati javaslatot akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban kerül sor.
A polgármester engedélyezheti az írásba foglalt rendelet-tervezetnek, határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.

(2) Előterjesztésnek minősülnek az éves munkatervbe felvett, a testületi meghívóban közölt napirendek, továbbá a sürgősséggel előterjesztett napirenden kívüli anyagok. Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület és a képviselő-testület bizottsága által előzetesen javasolt rendelet-tervezet, határozati javaslat, beszámoló és tájékoztató.

(3) Előterjesztést nyújthat be:
a) polgármester,
b) alpolgármester,
c) képviselő-testület tagja,
d) az Ügyrendi Bizottság,
e) jegyző,
f) önkormányzati intézmények vezetői tájékoztatók és beszámolók vonatkozásában
mindazok a személyek, szervezetek vezetői, képviselői, akiket a képviselő-testület
és a polgármester felkér tájékoztató, beszámoló készítésére.


(4) A polgármester, az alpolgármester, a képviselő-testület tagja, a jegyző a képviselő-testület ülésén új napirendi pont tárgyalására - azt indokolva - sürgősségi indítványt tehet.

A sürgősségi indítvány benyújtásának feltételei: a sürgősség okát és a napirendi pontra vonatkozó előterjesztést is tartalmazó írásbeli indítványukat az ülést megelőző napon 12 óráig a polgármester részére benyújtják. A sürgősségi indítvánnyal kezdeményezett napirendi pont tárgyalásáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel - vita nélkül - határoz.

A napirendek vitája

13. §

(1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett - a tájékoztatók kivételével - külön-külön nyit vitát. Előtte az előterjesztő rövid - legfeljebb 3 perces - kiegészítést tehet. A bizottság által megtárgyalt előterjesztésekre vonatkozó véleményt legfeljebb 2 percben a bizottsági elnök - akadályoztatása esetén a bizottság által megbízott tag - ismertetik. Az előterjesztés feletti vita során az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel.

(2) Az önkormányzat gazdálkodására, vagyonára, rendeletalkotására, illetve átadott hatáskörbe tartozó ügyekben, a bizottság döntése után terjeszthetők a képviselő-testület elé.

(3) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor. A felszólalás időtartama napirendi pontonként és személyenként legfeljebb 3 perc lehet. Ugyanazon napirend keretében az ismételt felszólalás időtartama a 2 percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése miatt a polgármester megvonhatja a szót a felszólalótól.

(4) A polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet.

(5) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja. Az előterjesztő az előterjesztéssel kapcsolatos konkrét kérdésekre azonnal válaszol.

(6) A vita lezárására a testület bármely tagja tehet javaslatot. E javaslatról a testület vita nélkül határoz.

(7) Az előterjesztés feletti vita lezárását követően az előterjesztő válaszol az elhangzott észrevételekre, javaslatokra.

(8) A vita lezárása után, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

(9) Az észrevételekre adott válasz után a polgármester összefoglalja a vitát, az előterjesztett határozati javaslatot érintő módosításokat, és azt szavazásra bocsátja.

A döntéshozatal – határozathozatal

14. §

(1) A képviselő-testület a napirendi pont tárgyalásának lezárása után rendeletet alkot, vagy határozatot hoz.

(2) Határozatképes a képviselő-testület, ha a képviselő-testület tagjainak több mint a fele – 4 fő - jelen van. A határozathozatal szempontjából a képviselő-testület határozatképességét az ülésteremben tartózkodó képviselők létszámából kell meghatározni.

(3) A képviselő-testület döntéseit általában egyszerű szótöbbséggel hozza. A döntéshozatalhoz a jelenlévő képviselők több mint a felének igen szavazata szükséges (egyszerű többség).

(4) A minősített többséghez a megválasztott képviselők több mint a felének - 4 fő egybehangzó- szavazata szükséges (minősített többség). A döntéshozatalnál a minősített többséget igénylő ügyek meghatározására a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény vonatkozó szabályai az irányadók.

(5) Az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként kell szavazásra bocsátani. Először a módosító, kiegészítő indítványokról dönt a testület az elhangzás sorrendjében, majd a végleges határozati javaslatról.

(6) Szavazni személyesen, igennel, nemmel vagy tartózkodással lehet.

(7) A szavazás nyílt, titkos vagy névszerinti lehet.

(8) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.
(9) Név szerinti szavazást kell elrendelni bármely képviselő javaslatára, melyről a képviselő-testület vita nélkül határoz. Név szerinti szavazás esetén a jegyző egyenként olvassa fel a képviselők nevét „ABC” sorrendben, akik „igen”-nel, „nem”-mel szavaznak, illetőleg „tartózkodnak” a szavazástól. A szavazatok összeszámlálásáról a jegyző gondoskodik.

(10) Titkos szavazást kell elrendelni bármely képviselő javaslatára, melyről a képviselő-testület vita nélkül határoz. A titkos szavazás lebonyolítása borítékba helyezett szavazólapon, akár szavazóhelyiség és urna igénybevételével történhet a képviselő-testület tagjai közül választott szavazatszámláló bizottság közreműködésével.

Önkormányzati rendeletalkotás

15. §

(1) Az önkormányzati rendelet-tervezetet a polgármesterhez kell benyújtani.

(2) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:
a) polgármester,
b) alpolgármester,
c) képviselő-testület tagja,
d) jegyző,
e) társadalmi szervezet.

(3) A képviselő-testület az önkormányzati rendeletek előkészítésének és véleményezésének társadalmi részvételét oly módon biztosítja, hogy az önkormányzati rendelet-tervezetet az önkormányzat honlapján közzéteszi a tervezet képviselő-testület által történő tárgyalását megelőző 8 nappal. A tervezethez a képviselő-testület ülését megelőző 3. napig bármely a településen székhellyel vagy telephellyel rendelkező társadalmi vagy gazdasági szervezet észrevételt, javaslatot tehet, melyet írásban kell eljuttatni a jegyző felé. A társadalmi részvételben közreműködni kívánó szervezetek a jegyzőnél regisztrálhatják magukat. Az önkormányzat a regisztrációt követően tárgyalja az adott szervezettel kötendő együttműködési megállapodást.

(4) Rendelet-tervezet képviselő-testületi elfogadása: A polgármester vagy a jegyző a rendelet tervezetet indoklással együtt a képviselő-testület elé terjeszti.

(5) Rendelet elfogadásához minősített többség - 4 fő települési képviselő egybehangzó szavazata - szükséges.

(6) Az önkormányzati rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá. A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik. Az önkormányzati rendelet kihirdetésének helyben szokásos módja a Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztés. A kihirdetés napja azonos a kifüggesztés időpontjával.

A tanácskozás rendje

16. §

(1) A (3) és (4) bekezdésben foglaltak kivételével a képviselő-testület ülése nyilvános.

(2) A polgármester saját hatáskörében eldöntve napirend előtti felszólalást engedélyezhet, melynek időtartama 2 percet nem haladhatja meg.

(3) A képviselő-testület zárt ülés tartására vonatkozó eljárására a helyi önkormányzatokról szóló törvény vonatkozó szabályai az irányadók.

(4) A zárt ülésen résztvevők személyére a helyi önkormányzatokról szóló törvény vonatkozó szabályai az irányadók.

(5) A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni.

(6) Bizalmas jelzéssel szerepelő előterjesztéseket – a meghívóban – indoklással kell alátámasztani.

(7) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester – illetve a mindenkori levezető elnök – gondoskodik, ennek során:
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt témától, vagy a tanácskozáshoz
nem illő, sértő kifejezéseket használ,
b) rendre utasítja azt a személyt, aki a képviselő-testület tagjaihoz méltatlan
magatartást tanúsít.

Jegyzőkönyv

17. §

(1) A képviselő-testület nyílt és zárt üléséről külön - külön írásbeli jegyzőkönyvet kell készíteni, melyeket archiválni kell.
(2) A testület üléséről készült jegyzőkönyv a megjelent képviselők és meghívottak nevét, a tárgyalt napirendi pontokat, a tanácskozás lényegét, a szavazás számszerű eredményét és a hozott döntést tartalmazza. A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

(3) A testületi ülésről készített jegyzőkönyv első példányához csatolni kell a meghívót és a mellékleteit, az elfogadott rendeleteket, a jelenléti ívet. A képviselő kérelmére az írásban is benyújtott hozzászólást mellékelni kell a jegyzőkönyvhöz.

(4) A nyilvános testületi ülések hitelesített jegyzőkönyveit, ha ezt jogszabály nem korlátozza, Bükkábrány Község Önkormányzat honlapján közzé kell tenni.

A képviselő-testületi tag jogai és kötelezettségei

18. §

A képviselő a település egészéért vállalt felelősséggel képviseli a választóinak az érdekeit. Részt vehet a képviselő-testület döntéseinek előkészítésében, végrehajtásuk szervezésében és ellenőrzésében. A települési képviselők jogai és kötelességei azonosak.

19. §

(1) A települési képviselő tanácskozási joggal részt vehet a bizottsági ülésen. Javasolhatja a bizottság elnökének a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalását, amelyet a bizottság legközelebbi ülése elé kell terjeszteni és tárgyalására a települési képviselőt meg kell hívni.

(2) A települési képviselő megbízás alapján képviselheti a képviselő-testületet.

(3) A képviselő-testület hivatalától igényelheti a aktuális képviselői munkájához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést. Tartózkodnia kell a képviselőnek az indokolatlan, rosszhiszemű dokumentum igénylésektől, melyek munkájához nem szükségesek. Ilyen esetekben a jegyző megtagadhatja a dokumentumok másolatának kiadását, viszont a képviselő írat betekintési jogával ilyen esetekben is élhet. Közérdekű ügyben kezdeményezheti a képviselő-testület hivatalának intézkedését, amelyre a hivatal tizenöt napon belül érdemi választ köteles adni.

(4) A települési képviselő köteles részt venni a képviselő-testület munkájában.

20. §

(1) A képviselőt megilleti az interpelláció joga. Az interpelláció szóban és írásban is történhet. Írásban interpellációt a képviselő-testületi ülés előtt legalább 5 nappal kell benyújtani a polgármesterhez. Szóban elhangzó interpelláció esetén a választ legkésőbb 15 napon belül írásban kell megadni.

(2) Amennyiben a képviselő-testület az interpellációra adott választ nem fogadja el, a polgármester további vizsgálatra kiadja az illetékes bizottságnak.

(3) Az interpellációra írásban adott választ a képviselő-testületi ülés előtt meg kell küldeni minden képviselőnek, és annak elfogadásáról a testület dönt.

21. §

(1) A képviselő amennyiben a képviselő-testület, vagy bizottságának ülésén nem tud megjelenni, vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van, ezt köteles előzetesen jelezni a polgármesternek.

(2) A képviselő köteles a tevékenysége során tudomására jutott állami és szolgálati titkot megőrizni.

(3) A képviselő az elfogadott napirendi tárgysorozathoz nem tartozó közérdekű ügyben jogosult legfeljebb 2 perces - napirenden kívüli - hozzászólásra.

(4) A képviselő gyakorolhatja az előterjesztés jogát a települési képviselők összeférhetetlenségi ügyeiben, javaslatot tehet a képviselő-testület felé az esetleges összeférhetetlenség megállapítására vonatkozóan.

Az önkormányzat szervezete

A képviselő-testület tisztségviselői,
polgármester, alpolgármester,

22. §

(1) Bükkábrány Községben a polgármestert a lakosság közvetlenül választja.

(2) A polgármester tagja a képviselő-testületnek, a képviselő-testület határozatképessége, döntéshozatala, működése szempontjából települési képviselőnek tekintendő. A polgármester illetményét és annak emelését az Ügyrendi Bizottság javaslatára a képviselő-testület állapítja meg.

(3) A polgármester amennyiben a képviselő-testület döntését az önkormányzat érdekeit sértőnek tartja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény vonatkozó szabályai alapján jár el.

(4) A polgármester felfüggesztheti a bizottság döntésének a végrehajtását, ha az ellentétes a képviselő-testület határozatával, vagy sérti az önkormányzat érdekeit. A polgármester a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény vonatkozó szabályai alapján jár el.

(5) A polgármester javaslatot tesz a képviselő-testületi bizottság elnöke és tagjai személyére, választásukra, illetve visszahívásukra vonatkozóan és javaslatát - állásfoglalásával együtt - a képviselő-testület elé terjeszti.

(6) A polgármester - a bizottság véleményével - a képviselő-testület elé terjeszti – a képviselő-testület hatáskörébe tartozó – vezetői kinevezéssel, felmentéssel, felelősségre vonással, vezetői jogviszony megszüntetésével kapcsolatos – állásfoglalását is tartalmazó – testületi anyagokat.

(7) A polgármester javaslatot tesz a képviselő-testület részére helyi kitüntetések adományozására, megvonására, illetve újabb kitüntetések alapítására.

(8) A képviselő-testület döntései szerint és saját önkormányzati jogkörében irányítja a Hivatalt, meghatározza a Hivatal feladatait az önkormányzat munkájának a szervezésében, a döntések előkészítésében és végrehajtásában a jegyző javaslatainak figyelembevételével. A polgármester szükség szerint, de legalább évi egy alkalommal apparátusi értekezletet tart, amelyen a jegyzővel értékeli a Hivatal tevékenységét és tájékoztatást ad az elkövetkezendő időszak főbb célkitűzéseiről.

Alpolgármester

23. §

(1) A képviselő-testület a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére legfeljebb három társadalmi megbízatású alpolgármestert választ, akik közül kettő a képviselő-testület tagjai közül választandó.

(2) Azon alpolgármester, akit nem a képviselő-testület tagjai közül választottak, nem tagja a képviselő-testületnek, a polgármestert a képviselő-testület elnökeként nem helyettesítheti, de a képviselő-testület ülésein tanácskozási joggal részt vesz. A nem a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester jogállására egyebekben a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármesterre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(3) Az alpolgármester megbízatása a megválasztásával kezdődik és amennyiben az önkormányzati választáson települési képviselőnek megválasztották, akkor az új képviselő-testület alakuló üléséig tart. Ha az alpolgármestert az önkormányzati választáson települési képviselőnek nem választották meg, akkor az alpolgármesteri megbízatása a választás napjával megszűnik.

(4) Az alpolgármester a polgármestert távolléte esetén helyettesíti. Amennyiben a polgármester általános helyetteseként a nem képviselő-testületi tag alpolgármestert nevezi meg, úgy a (2) bekezdésben foglaltakat szem előtt tartva láthatja el a helyettesítést a kijelölt alpolgármester. A helyettesítéssel megbízott alpolgármester egyebekben a polgármester távollétében - átruházott jogkörben - gyakorolja mindazon jogokat és ellátja mindazon feladatokat, amelyeket a jogszabály, vagy az önkormányzati rendelet a polgármester részére biztosít.
(5) Az alpolgármesterek általános feladatai a következők:
a) Felelősek a képviselő-testület és a bizottság elé kerülő, a polgármester által meghatározott feladataikkal összefüggő előterjesztések határidőben történő elkészítéséért, a hozott határozatok végrehajtásáért, figyelemmel kíséréséért,
b) Képviselik a képviselő-testületet, a polgármestert - annak külön megbízása alapján - a megadott keretek között,
c) Részt vesznek a tisztségviselői ügyfélfogadás megtartásában, az ügyfélfogadás időbeli rendje szerint.

24. §

A polgármester és az alpolgármesterek egyidejű és tartós akadályoztatása esetén a halaszthatatlan képviselő-testületi döntések meghozatala érdekében a képviselő-testület összehívásáról és ülésének vezetéséről az Ügyrendi Bizottság elnöke gondoskodik.

A jegyző

25. §

(1) A polgármester - pályázat alapján - a jogszabályban megállapított képesítési követelményeknek megfelelő jegyzőt nevez ki. A kinevezés határozatlan időre szól.

(2) A jegyző feladata továbbá a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben, valamint egyéb az önkormányzat működésével összefüggő jogszabályokban meghatározottakon túl:
a) közreműködés a képviselő-testület munkatervi javaslatainak elkészítésében,
b) gondoskodik arról, hogy az előterjesztések és a döntéstervezetek a törvényességi követelményeknek megfeleljenek,
c) biztosítja a testületi ülésekről a jegyzőkönyv elkészítését és határidőn belüli elküldését,
d) jóváhagyásra elkészíti a polgármesteri hivatal SZMSZ-ét,
e) segíti a képviselő-testület bizottságának munkáját,
f) ellátja mindazon feladatokat, amellyel a képviselő-testület, a polgármester, megbízza.


a bizottság működése

26. §

(2) A képviselő-testület bizottságainak megnevezése, létszáma:
képviselő nem képviselő
tag tag
Ügyrendi Bizottság 3 fő -


(3) A bizottság elnöke és tagjai kötelesek részt venni a bizottság munkájában és ülésein. A bizottság üléseinek időpontjáról a Közös Önkormányzati Hivatal értesíti a bizottság tagjait, ezen túlmenően a Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján ki kell függeszteni.

(4) A bizottság elnökét és tagjait a Polgármester javaslatára a képviselő-testület minősített többséggel választja meg. A bizottság saját tagjai közül elnökhelyettest választhat, akit az elnök akadályoztatása esetén az elnök jogai megilletik.

(5) Az illetékes bizottság állásfoglalásával terjeszthető a képviselő-testület elé:
- az önkormányzati vagyon elidegenítésével, társaságba való bevitelével,
- kitüntetések, címek adományozásával kapcsolatos ügyek, valamint

(6) A bizottság feladatát saját munkaterve alapján látja el, üléseit szükség szerint tartja.

(8) A bizottság ülését – 2 nappal az ülést megelőzően, a napirend megjelölésével – a bizottság elnöke, vagy a polgármester írásban hívja össze.

(9) A bizottság feladata ellátásához, a polgármester előzetes engedélyével külső szakértői segítséget vehet igénybe. Amennyiben a szakértő munkáját díjazás ellenében látja el, a díjazás mértékéről és annak forrásáról a polgármesteri hatáskört meghaladóan a képviselő-testület dönt.

(10) A bizottság döntéseit javaslatok, állásfoglalások illetve határozatok formájában, általában egyszerű szótöbbséggel hozza meg, a bizottságok határozathozatalára, a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(11) A bizottság ülését az elnök vezeti. A bizottság akkor határozatképes, ha azon a tagok több mint a fele jelen van.

(12) A bizottság üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet annak elnöke és a polgármesteri hivatal által biztosított jegyzőkönyvvezető, vagy a bizottság egy tagja ír alá. A jegyzőkönyvet az elnök három napon belül köteles a polgármesternek megküldeni.

(13) A bizottság ülésein a jegyző illetve az általa megbízott hivatali dolgozó köteles részt venni, s részt vehet azon bármely képviselő is.

(14) A bizottság elnöke haladéktalan intézkedés megtételét kezdeményezi a polgármestertől, ha a hivatal tevékenységében jogszabálysértés, vagy önkormányzati érdekek figyelmen kívül hagyását észleli.

(15) A bizottság működésének ügyviteli feltételeit a Közös Önkormányzati Hivatal köteles biztosítani. A bizottság tagjainak névsorát a 2 számú függelék tartalmazza.

Ügyrendi Bizottság feladat és hatáskörének meghatározása

27. §

Kezeli, és nyilvántartja az önkormányzati képviselők, és polgármester vagyonnyilatkozatát
Előkészíti a BURSA HUNGARICA ösztöndíjpályázatra jelentkezők anyagát
A polgármester által kiadott feladatokat előkészíti a Képviselő-testületnek.

A Közös Önkormányzati Hivatal

28. §

A képviselő-testület az önkormányzat működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására - polgármesteri hivatal elnevezéssel - egységes hivatalt működtet.

29. §

(1) A képviselő-testület a Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti tagozódását a következők szerint határozza meg.

a) Bükkábrányi Közös Önkormányzati Hivatal Vattai Kirendeltség
b) Bükkábrányi Közös Önkormányzati Hivatal Kácsi Kirendeltség
c) Bükkábrányi Közös Önkormányzati Hivatal Borsodgeszti Kirendeltség

(2) A Közös Önkormányzati Hivatal feladatait, szervezeti felépítését a Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza, amelyet a jegyző javaslatára a polgármester előterjesztése alapján a képviselő-testület hagy jóvá.


A helyi népszavazás

30. §

A törvényben nem szabályozott - a helyi népszavazásra és népi kezdeményezésre vonatkozó - viszonyokat külön önkormányzati rendelet szabályozza.

Közmeghallgatás

31. §

(1) A képviselő-testület évente legalább egy alkalommal, előre meghirdetett és a munkatervben rögzített időpontban és helyszínen közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatás időpontjáról és helyszínéről az állampolgárokat a helyben szokásos módon kell tájékoztatni (hirdetőtábla, önkormányzat hivatalos honlapja).

(3) A közmeghallgatásra meg kell hívni:
a) a képviselő-testületi tagokat,
b) a jegyzőt,
Az önkormányzat vagyona

32.§

A képviselő-testület az önkormányzati vagyontárgyak számbavételére, elidegenítésére, megterhelésére, vállalkozásba vitelére, illetőleg más célú hasznosítására önálló rendeletet alkot.
Az önkormányzat költségvetése

33.§

(1) A költségvetési rendelet elfogadása két fordulóban történik.
a) Az első forduló főbb elemei:
- a Kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelv tartalmának
figyelembevétele,
- az önkormányzatok részére kötelezően előírt és szabadon felvállalható
feladatok körültekintő és alapos elemzése, helyzetfelmérése.
b) A második forduló főbb elemei: munkaértekezletet követően a képviselő-testület
megtárgyalja a költségvetési rendelet tervezetet.

(2) Az önkormányzat szakfeladat rendjét a 3 sz. függelék tartalmazza.

Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzése

34. §

Az önkormányzat a saját intézményei pénzügyi ellenőrzését a képviselő-testület hivatala, valamint független könyvvizsgálón keresztül látja el.

Záró rendelkezések

35. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetése napját követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti Bükkábrány Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló többször módosított 9/2011.(III.31.) számú rendelete a mellékletekkel együtt.


Bükkábrány Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatának függelékei:
 

1, Képviselő-testület tagjai

2, Ügyrendi Bizottság tagjai

3, Az önkormányzat szakfeladatrendje

4, Bükkábrány Község Önkormányzat és intézményeinek hivatalos megnevezés 

 

1. függelék az 7./2013.(VI.4.) számú önkormányzati rendelethez

 

A képviselő-testületi tagok névsora

 
 
1. Bodzán Antal                                alpolgármester
2. Derekasné Orosz Andrea               képviselő
3. Hlad Lajos                                     képviselő
4. Kovács Attila                                 képviselő
5. Szalai Szabolcs                              polgármester
6. Székely Ottóné                              képviselő
7. Takács Sándorné                            képviselő
 

2. függelék az  7./2013.(VI.4.) számú önkormányzati rendelethez

Az Ügyrendi Bizottság
tagjainak névsora
 
 
 

1. Hlad Lajos                                      bizottsági tag, képviselő

2. Székely Ottóné                              bizottsági elnök, képviselő

3. Takács Sándorné                            bizottsági tag, képviselő


4. függelék az 7./2013.(VI.4.) számú önkormányzati rendelethez

 
 
Bükkábrány Község Önkormányzat szerveinek és intézményeinek
hivatalos megnevezése
 
 
 
 
 
 
Önállóan működő költségvetési szervek:
 

1. Bükkábrányi Általános Művelődési Központ (3422 Bükkábrány, Béke u. 37.)

3. függelék az 7./2013.(VI.4.) számú önkormányzati rendelethez (szakfeladatrend)

 
382101-1
Települési hulladék kezelése, ártalmatlanítása
522001-1
Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
562912-1
Óvodai intézményi étkeztetés
562913-1
Iskolai intézményi étkeztetés
562917-1
Munkahelyi étkeztetés
680001-1
Lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése
680002-1
Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése
813000-1
Zöldterület kezelés
841114-1

Országgyűlési képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

841115-1

Önkormányzati képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

841116-1

Országos, települési és területi kisebbségi önkormányzati választásokhoz kapcsolódó tevékenységek

841126-1

Önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége

841173-1
Statisztikai tevékenység
841402-1
Közvilágítás
841403-1
Város-, községgazdálkodási m.n.s. szolgáltatások
841901-9

Önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások elszámolásai

841906-9
Finanszírozási műveletek
841907-9
Önkormányzatok elszámolásai a költségvetési szerveikkel
862101-1
Háziorvosi alapellátás
869041-1
Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás
882111-1
Aktív korúak ellátása
882112-1
Időskorúak járadéka
882113-1
Lakásfenntartási támogatás normatív alapon
882115-1
Ápolási díj alanyi jogon
882116-1
Ápolási díj méltányossági alapon
882117-1
Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás
882118-1
Kiegészítő gyermekvédelmi támogatás
882119-1
Óvodáztatási támogatás
882122-1
Átmeneti segély
882123-1
Temetési segély
882124-1
Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás
882129-1
Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások
882202-1
Közgyógyellátás
882203-1
Köztemetés
889921-1
Szociális étkeztetés
890301-1
Civil szervezetek működési támogatása
890441-1
Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
890442-1

Foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása

890443-1
Egyéb közfoglalkoztatás
910121-1
Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
910123-1
Könyvtári szolgáltatások
960302-1
Köztemető fenntartás és működtetés
 
Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com