A Föld napja alkalmából tegnap délután udvart rendezett a 6. osztály. A lányok nagyon ügyesen, lelkiismeretesen dolgoztak. A fiúk minden igyekezetem ellenére sajnos a munka könnyebbik végét fogták meg.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. közreműködésével meghirdetett „Biztonságos Óvoda” pályázat és program keretében április 24-én a nagycsoportos gyermekek egy tartalmas délelőttön – a már megszerzett tapasztalataik gyakorlása mellett – újabb ismeretekkel gazdagodtak különböző játékok segítésével, a biztonságos közlekedés szabályairól. Képek a délelőttről
Április 21-én a „Tevékenységközpontú óvodai programot adaptáló vagy azt részben felhasználó óvodák” XV. országos tanácskozásán vettünk részt, Miskolcon. Ezen a napon - az érdeklődő óvodák számára - lehetőségünk nyílt bemutatni intézményünk „jó gyakorlatát”, szakmai anyagainkat, elért eredményeinket. Nagy örömmel fogadtuk a felkérést és éltünk a lehetőséggel. Mindemellett - az előadások által - a mindennapi gyakorlati munkánkhoz kaptunk újabb útmutatót. Képek
Április 19-én Óvodába hívogató, bölcsődébe csalogató napra hívtuk és vártuk a leendő óvodás és bölcsődés gyerekeket és szüleiket. A tornaszobában a gyerekek számára különböző játszóhelyeket alakítottunk ki, ahol mindenki megtalálhatta a kedvére való elfoglaltságot. A legizgalmasabb azonban az volt a gyerekek számára, amikor a csoportszobai tevékenységekbe kapcsolódhattak be. Képek a délelőttről
A húsvétot megelőző héten mindhárom csoportba közös munkadélutánra hívtuk és vártuk a szülőket. A nagycsoportban ablakdísz készült hullámkartonból, színes kartonból filctollal, mintázott tojások felhasználásával. A gyerekekkel előzőleg festett hugarocell tojásokat díszítettünk szalvétából kivágott formákkal. Nagyon ügyesen, szorgosan dolgozott együtt szülő és gyerek. A munkadélutánok jó hangulatban teltek el, a szép munkákat örömmel vitték haza. Képek
Április 21-én került megrendezésre a 43. Szolnoky Jenő Váltófutóverseny a mezőnyárádi Boldog Sándor István Katolikus Általános Iskola lelkes szervezői által. Négy településről neveztek a versenyzők (Mezőkövesd, Mezőkeresztes, Mezőnyárád, Bükkábrány). Farkas Jánosné, az említett iskola igazgatója köszöntötte a résztvevőket első ízben, majd Dobay László, a versenybíróság elnöke nyitotta meg a rendezvényt. Iskolánk a III. és a IV. korcsoportosok kategóriájában képviseltette magát, melynek eredményeként az 5-6.osztályos fiúk 4., a 7-8.osztályos lányok 2. helyezést értek el. A képek itt tekinthetők meg. Gratulálunk a versenyzőknek és felkészítő tanáraiknak!
2017. április 22-én részt vettek alsósaink Mezőkeresztesen a 15. Térségi mesevetélkedőn. A kicsiknek 3, a nagyoknak 4 előzetesen megadott meséből kellett felkészülniük, és villámkérdésekkel, Totóval, képvillantóval, Activityvel, Ki mondta típusú feladatokkal adtak számot tudásukról.
A holokauszt magyarországi áldozataira emlékeztünk a 7. és 8. évfolyamos tanulókkal történelem óra keretén belül. A zsidóság történetének rövid ismertetését és kegyetlen üldöztetésük felelevenítését a képi és zenei aláfestés hozta még közelebb a tanulókhoz.A magyarországi zsidók budapesti gettóba zárásának első napja 1944. április 16-a, ezért Magyarországon 2001-től ez a holokauszt emléknapja.A magyarországi zsidóság sem kerülhette el a Hitler által kijelölt sorsot. A parlament 3 zsidó törvénnyel akadályozta hivatalvállalásukat, ill. a vegyes házasságok megkötését. Az 1944-es német megszállás a zsidók számára katasztrofális következményekkel járt. Elrendelték a sárga csillag viselését, elkobozták a vagyonukat, állásukat felmondták. Külön élelmiszerjegyeket kaptak, ezekre más és kevesebb élelem járt, mint a nem zsidó lakosságnak. A Lengyelországban már bevált minta alapján gettókba kellett költözniük, végül bezsúfolták őket a halálszerelvényekbe, amelynek célállomása Auschwitz-Birkenau, az ipari méretűvé fejlesztett gyilkolás központja volt. A magyar zsidóság 1944. évi tragédiája több mint 440 000 áldozatot követelt.
Radnóti Miklós: Töredék (részlet) Oly korban éltem én e földön, mikor az ember úgy elaljasult, hogy önként, kéjjel ölt, nemcsak parancsra, s míg balhitekben hitt s tajtékzott téveteg, befonták életét vad kényszerképzetek.
Iskolánkban 2017.április 11-én délután a Húsvétot ünnepeltük. Az iskola udvarán népi sportjátékokat játszottunk, melyekkel a régi korok gyermekei vidították a Húsvét előtti böjti időket. Ezek egyike egy tipikusan matyó sportjáték, a mancsozás volt. Ezen kívül ügyességi feladatokat oldottak meg, a kézműves játszóházban pedig tojástartó táskát készítettek. Az udvaron óriás társasjáték-mezőt építettünk, ahol a pályán végigérve rengeteg ismeretet gyűjtöttek a Húsvét egyházi és népi hagyományairól. A délután zárásaként izgalmas tojás vadászatot tartottunk a Babos kertben .Képek a galériában.
A húsvéti szokásokat a mai napon óvodánkban is felelevenítettük, hiszen a fiúk mindhárom csoportban meglocsolták a lányokat, amiért ők hímes tojással kedveskedtek nekik. A nyuszi az udvaron elrejtette festett tojásait, amit délelőtt a gyerekek nagy buzgalommal, örömmel keresgéltek. Képek
Ezúton kívánunk mindenkinek kellemes húsvéti ünnepeket! Mentés
Hagyományainkhoz híven a húsvéti előkészületek jegyében iskolánk második osztályos tanulói műsorral kedveskedtek tanulótársaiknak. A húsvéti locsolás néphagyományát zenés, verses jelenetben elevenítették fel. Az előadást követően iskolánk fiú tanulói húsvéti kölnivel locsolták meg a lányokat, akiktől cserében csokitojásokat kaptak. Tovább képek itt.
A Scool-túra Kft. szervezésében a 7. osztályos tanulóink a „Határtalanul”osztálykiránduláson vettek részt április 6-9-ig. A négy napos utazás során bejárták a Felvidék szép tájait, ismerkedtek a jelentősebb városok magyar vonatkozású értékeivel. Az egykor ott élő híres magyarok életútjának megismerésével tudatosíthatták magukban, hogy kirándulásunk helyszínei mennyiben kapcsolódnak Magyarországhoz. Kassán a dómban koszorút helyeztek el II. Rákóczi Ferenc síremlékén. Tornalján a Kazinczi Ferenc nevét viselő magyar nyelvű általános iskola 7. osztályosaival barátkoztak. Feledhetetlen élmény volt az áprilisi hógolyózás is a Magas-Tátra lábánál. A külhoni kirándulás során a gyerekek feladatokat oldottak meg, rajzokat készítettek, útinaplót írtak és sok-sok fényképet készítettek. Az utazás minden résztvevő számára örök élmény marad. A kirándulás képei itt tekinthetők meg.
Tájékoztatjuk a szülőket, hogy április 12-én sikeresen benyújtásra került 60 fő 3-7. osztályos tanulóval az Erzsébet nyári élménytáborra intézményi pályázatunk. Az elbírálás a kiírás szerint 2-4 hét a pályáza május 10-i zárását követően. Köszönjük a gyors együttműködést!
Végre megérkezett a jó idő! Ennek örömére tavaszi köntösbe öltöztettük a tantermünket. A telet pedig egy kis mini discoval zártuk,ahol nagyon jól éreztük magunkat. Délutánonként pedig egyre többet tudunk kint lenni a szabadban.Képek a galériában
2017. április 7-én iskolánk négy alsó tagozatos tanulója vett részt a mezőnyárádi Boldog Sándor István Katolikus Általános Iskola által szervezett szépkiejtési versenyen. A versenyen induló gyerekek közül Szekeres Hanna 2. osztályos tanuló első helyezést ért el az 1-2. osztályos korcsoport szavalóversenyén. Kaló Csenge 4. osztályos tanuló pedig szintén első helyezést ért el a 3-4. osztályos korcsoport idegen szöveg olvasási versenyén. Tanulóinknak ez úton is gratulálunk! További képek itt.
A Bükkábrányi Faluséta projekt záró értékelése is megtörtént, és a több tantárgyakat összekötő magyar nyelv és irodalom szaktárgy keretében megvalósult 8. osztályos projekt rövid összefoglalása megtekinthető a PowToon alkalmazással készült videón.
Projektgazda: Derekasné Orosz Andrea szaktanár. Projektterv letölthető itt. A projektmegvalósítás híreinek összefoglaló táblája elérhető itt.
Digitális LEGO -világ a korszerű oktatásért című bemutatókkal várta az érdeklődőket az egri Eszterházy Károly Egyetem a Digitális Témahéten. Péntek délután a média szakkörösökkel vettünk részt dr. Antal Péter és dr. Komló Csaba: A digitális történetmesélés továbbfejlesztésének lehetősége a Story Starte csomag segítségével című előadásán. A foglalkozáson bemutatták a legkorszerűbb mobil eszközök segítségével a digitális történetmesélés lehetőségeit, az animáció- és filmkészítés rejtelmeit LEGO és mobilalkalmazások segítségével, kitértek a különböző történettípusok iskolai alkalmazásának lehetőségeire. Képek a galériában.
Óvodánk felhívására az idei évben is sok alkotás készült, hogy újra rajzkiállítást rendezhessünk. A rajzok témáját a „játék” ihlette. A gyerekek által átélt élmények megelevenednek előttünk a sok-sok rajz láttán. Az udvar, a csoportszoba játékai, a játszó gyerekek mind életre kelnek. Intézményünkben a kiállítás két hétig látható, majd vándorol óvodáról óvodára, ahonnan a rajzok érkeztek: Mezőnyárád, Mezőkeresztes, Sály, Harsány, Vatta, Tibolddaróc és Bükkábrány. Köszönjük a gyerekek és az őket felkészítő óvodapedagógusok munkáját! Képek
Iskolánk legkissebbjei is bekapcsolódtak a Digitális Témahétbe, ami nemcsak a digitális tábla használatát jelentette hiszen az a mindennapjaink része, hanem a tabletek is bekerültek a terembe. Egy kis játékos programozás és a Quiver alkalmazás használata színesítette az órákat. A kicsik nagyon lekesen oldották meg a feladatokat és kitartóan dolgoztak az egyre nehezedő feladatokon. Képek a galériában.
A felső tagozatos tanulók informatika óráin ezen a héten előtérbe került a programozás. A Java programnyelv alapjait ismerhették meg játékos feladatokon keresztül. Képek a galériában.
A mezőkeresztesi iskolába látogattunk el ma délután a Digitális Témahét keretében. Bemutattuk a nyolcadikos projketünket PowTon animáció segítségével. Megmutattuk a kedvenc AR alkalmazásaink közül: a QuiverVision, a LandscapAR augmented reality és a kiterjesztett valóság sárkányunkat is ( Real Dragon Pet). A 3D-ben megelevenedő színezett rajzok, a "saját magunknak" tervezett sziget, és a kezükre is ráülő sárkány, aki simogatásra ugrál és hangot is ad elvarázsolta az érdeklődő gyerekeket. A tavalyi témahéten a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálattól kapott Lájkvadászat társaasjátékainkkal is játszottak a diákok, amiket kölcsön adtunk további játékos ismeretbővítésre a biztonságos internethasználat témaköréban. Bodnár Máté a LEGO Wedo 2.0 készletből állított össze egy legorobot járművet, ami szenzorkkal érzékelve kerülgette a közelében lévő tárgyakat, a micro:bit programozását irányította a gépteremben, ahol a ledes lapokon a gyerekek által programozott feliratok jelentek meg. Nagy Dominik az arduinó lehetőségét mutatta meg, és az általa programozott Makeblock mBot Oktatórobot működését ismerette meg az érdeklődő keresztesi diákokkal. 54 mezőkeresztesi diák töltötte velünk a csütörtök délutánt a témahéten szervezett foglalkozásainkon. Fotók a galériánkban.
A mezőkeresztesi iskolába látogattunk el ma délután a Digitális Témahét keretében. Bemutattuk a nyolcadikos projketünket PowTon animáció segítségével. Megmutattuk a kedvenc AR alkalmazásaink közül: a QuiverVision, a LandscapAR augmented reality és a kiterjesztett valóság sárkányunkat is ( Real Dragon Pet). A 3D-ben megelevenedő színezett rajzok, a "saját magunknak" tervezett sziget, és a kezükre is ráülő sárkány, aki simogatásra ugrál és hangot is ad elvarázsolta az érdeklődő gyerekeket. A tavalyi témahéten a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálattól kapott Lájkvadászat társaasjátékainkkal is játszottak a diákok, amiket kölcsön adtunk további játékos ismeretbővítésre a biztonságos internethasználat témaköréban. Bodnár Máté a LEGO Wedo 2.0 készletből állított össze egy legorobot járművet, ami szenzorkkal érzékelve kerülgette a közelében lévő tárgyakat, a micro:bit programozását irányította a gépteremben, ahol a ledes lapokon a gyerekek által programozott feliratok jelentek meg. Nagy Dominik az arduinó lehetőségét mutatta meg, és az általa programozott Makeblock mBot Oktatórobot működését ismerette meg az érdeklődő keresztesi diákokkal. 54 mezőkeresztesi diák töltötte velünk a csütörtök délutánt a témahéten szervezett foglalkozásainkon. Fotók a galériánkban.
Az általános iskola média szakkörének tanulói látogattak el a nagycsoportba április 3-án, a digitális témahét keretein belül. A nyolcadik osztályos lányok segítségével a gyerekek előtt megelevenedtek a kiszínezett rajzaik, három dimenziós formát öltöttek vagy hangot adtak egy alkalmazás segítségével. Az óvodások nagy érdeklődéssel viszonyultak a témához és aktívan tevékenykedtek az órán, amit Derekasné Orosz Andrea tanárnő tartott nekik. Képek
A 8. osztály Bükkábrányi Faluséta projektjének bemutatásaként végigjárhatták ma az érdeklődő tanulók az összeállított sétaútvonalat. Az előző két hétben folyó tantárgyi projektelőkészítés során a tanórai csoportfeladatokban elkészült saját Google Térkép, ami több nevezetes bükkábrányi helyeket tartalmaz. Az online térkép pontjaira kattintva megjelennek a település történelmileg érdekes helyeinek fotói, rövid leírásokkal, pontos forrásmegjelöléssel és pár helyen videó elérhetőségekkel. Április 5-én az 5. osztállyal délelőtt, és a sétára jelentkező tanulókkal délután járták végig kisebb csoportokban az útvonalat a gyerekek. Megfelelő mobilnet hiányában a szöveges tartalom QR-kódokon volt olvasható, amit kor reggel helyeztek ki a tanulók, és nyomtatott térkép segítette a csoportok tájékozódást. A Digitális Témahét tanári csoport felhívására vidám fotókkal segítjük a témahét népszerűsítését.Fotók a galériánkban
A 8. osztály Bükkábrányi Faluséta projektjének bemutatásaként végigjárhatták ma az érdeklődő tanulók az összeállított sétaútvonalat. Az előző két hétben folyó tantárgyi projektelőkészítés során a tanórai csoportfeladatokban elkészült saját Google Térkép, ami több nevezetes bükkábrányi helyeket tartalmaz. Az online térkép pontjaira kattintva megjelennek a település történelmileg érdekes helyeinek fotói, rövid leírásokkal, pontos forrásmegjelöléssel és pár helyen videó elérhetőségekkel. Április 5-én az 5. osztállyal délelőtt, és a sétára jelentkező tanulókkal délután járták végig kisebb csoportokban az útvonalat a gyerekek. Megfelelő mobilnet hiányában a szöveges tartalom QR-kódokon volt olvasható, amit kor reggel helyeztek ki a tanulók, és nyomtatott térkép segítette a csoportok tájékozódást. A Digitális Témahét tanári csoport felhívására vidám fotókkal segítjük a témahét népszerűsítését. Fotók a galériánkban.
Megcseréltük az igazgatónőket és 4 felső tagozatos diákunkat a mai napon. Mezőkeresztes és Bükkábrány iskolájában közös vetélkedőt valósítottunk meg ma a Digitális Témahét keretében. Skype-on tartottuk a kapcsolatot, és Mezőkeresztesről irányították a feladatokat. Mindkét helyszínen ugyanazt a feladatot oldották meg a diákok. Volt közötte ppt. készítése, Egy perc és nyersz feladat, Activity, és mindkét településen QR-kódokat kellett megtalálni a nevezetes pontokon egy térkép segítségével. Izgalomban és vidám pillanatokban bővelkedő két órát töltöttünk együtt! Remek együttműködés volt! Fotók itt.
Megcseréltük az igazgatónőket és 4 felső tagozatos diákunkat a mai napon. Mezőkeresztes és Bükkábrány iskolájában közös vetélkedőt valósítottunk meg ma a Digitális Témahét keretében. Skype-on tartottuk a kapcsolatot, és Mezőkeresztesről irányították a feladatokat. Mindkét helyszínen ugyanazt a feladatot oldották meg a diákok. Volt közötte ppt. készítése, Egy perc és nyersz feladat, Activity, és mindkét településen QR-kódokat kellett megtalálni a nevezetes pontokon egy térkép segítségével. Izgalomban és vidám pillanatokban bővelkedő két órát töltöttünk együtt! Remek együttműködés volt! Fotók itt.
Több, mint 130 millió követője van a Munzee geolokációs programnak, amelynek kódjait rejtettük el a faluban ma este. Az egyre népszerűbb online kincskereső játékok GPS alapon működve terjednek a világon. Okos telefonokra letölthető applikációk segítégével a települések természeti és történelmi, valamint egyép turisztikai értékeinek bemutatsára is remek lehetőséget nyújtó 21. századi programok csoportos és egyéni túrázk tervezésre is kiválóan alkalmasak. A rejtésnek és a QR-kódok leolvasásának külön etikettje van, ami a titkos adatkezelésre vonatkozik. Reméljük sok találata lesz majd a rejtésünknek! A Faluséta projektzárásán jó alkalma lesz a kincskeresésnek is!
A mai napon elindult a Digitális Témahét! A 8. osztály magyaróráin még volt előzetes szervezési feladat a projektbemutatóhoz. Az óvodába ellátogattunk, ahol a Falusétánk képeiből kirakót raktak össze a kicsik, majd a Quiver színezőket keltettük közösen életre a tabletekkel. Délután a média szakkörön a Lájkvadászat társasjátékkal játszottunk, és kipróbálhatták az érdeklődő napközis és tanulószobás tanulók a micro:bit programozását, és megmutatták a legügyesebb tanulóink, hogyan működik a LEGO Wedo 2.0 készletbő összeállított robotunk, mire jó az arduinó és az Makeblock mBot Oktatórobot. Fotók a galériánkban.
A mai napon elindult a Digitális Témahét! A 8. osztály magyaróráin még volt előzetes szervezési feladat a projektbemutatóhoz. Az óvodába ellátogattunk, ahol a Falusétánk képeiből kirakót raktak össze a kicsik, majd a Quiver színezőket keltettük közösen életre a tabletekkel. Délután a média szakkörön a Lájkvadászat társasjátékkal játszottunk, és kipróbálhatták az érdeklődő napközis és tanulószobás tanulók a micro:bit programozását, és megmutatták a legügyesebb tanulóink, hogyan működik a LEGO Wedo 2.0 készletbő összeállított robotunk, mire jó az arduinó és az Makeblock mBot Oktatórobot. Fotók a galériánkban.
2017. március 31-én iskolánkba látogattak leendő elsőseink, ahol megismerkedtek és játszottak a tanító nénikkel. Míg a szülők tájékozódtak az iskolában folyó oktató-nevelő munkáról, a kicsik kiszínezték azokat a képeket, melyeket a negyedikesek készítettek nekik. Egy digitális táblán ügyesen csoportosították, milyen tárgyakat hoznak majd szeptemberben magukkal iskolatáskájukban, hogy meghódíthassák a betűk, számok birodalmát. Várjuk őket szeretettel.Képek itt.
Iskolánkban hagyományainkhoz híven 2017. március 30-án került sor a télűző, tavaszváró kiszehajtásra. A második és a harmadik osztályos gyerekek kedves műsorral mutatták be ezt a leányszokást. Az iskolai bemutató után az óvodában is kedveskedtek a gyerekeknek előadásukkal. Onnan hangos énekszóval vitték végig a kiszebebát a falun, majd vízbe vetették, ezzel jelképezve a tél elűzését. Fotók
Programjaink beharangozásaként bükkábrányi és püspökladányi iskolások közös videót készítettek. A Tempus Közalapítvány Alma a fán - Digitális pedagógus képzés - IKT eszközök kreatív felhasználása az oktatásban.c. képzés keretében alakult ki a szakmai kapcsolat a pedagógusok között.
Programjaink beharangozásaként bükkábrányi és püspökladányi iskolások közös videót készítettek. A Tempus Közalapítvány Alma a fán - Digitális pedagógus képzés - IKT eszközök kreatív felhasználása az oktatásban.c. képzés keretében alakult ki a szakmai kapcsolat a pedagógusok között.
A Quiver alkalmazást ismerte meg, és próbálta ki az osztály, amellel a kicsiket szeretnénk megörvendeztetni húsvéti digitális foglalkozás keretében a témahéten. Nagy sikere volt a nagyok körében is a 3D rajzok megelevenedésének. Képek itt.
A Víz világnapja alkalmából óvodánk mindhárom csoportjában a témához kapcsolódó tevékenységekkel készültünk. Kiscsoportosaink festéssel készítettek vízben élő állatokat és vízi járműveket. A középső csoportosok halat készítettek, melyhez a papírt maguk varázsolták hullámossá, majd a sablont átrajzolva kivágták azt. Különböző kísérleteket is végeztek a vízhez kapcsolódóan. A nagycsoportosok nyírtak, ragasztottak, díszítettek, így készültek el halaik. A digitális tábla segítségével próbáltunk még több ismeretet nyújtani gyermekeink számára a víz tulajdonságairól, élővilágáról. Délelőtt még arra is maradt idő, hogy a középső- és nagycsoportosok elsétáljanak a patakhoz és a tóhoz. A nagycsoportosok elkészült halaikat úsztatták a tóban, amelyet az ügyesebbek ki is halásztak. A tartalmas tevékenységek emlékezetessé tették gyermekeink számára ezt a „zöld napot”. Képek a tevékenységekről
A Faluséta digitális projekt terepfeladatát valósította meg a 8. osztály március 24-én, pénteken. Bejártuk a kijelölt pontokat Bükkábrányban, fotóztunk, videóztunk, időt mértünk és a pontos GPS koordinátákat is beolvastuk a saját térképünk felületén. A napsütéses délelőtt remek útvonalat jártunk be, ahol sok új ismerettel is gazdagodtak a tanulók településünkről. Folytatjuk... Fotók a galériában.
A Faluséta digitális projekt terepfeladatát valósította meg a 8. osztály március 24-én, pénteken. Bejártuk a kijelölt pontokat Bükkábrányban, fotóztunk, videóztunk, időt mértünk és a pontos GPS koordinátákat is beolvastuk a saját térképünk felületén. A napsütéses délelőtt remek útvonalat jártunk be, ahol sok új ismerettel is gazdagodtak a tanulók településünkről. Folytatjuk... Fotók a galériában.
Március 23-án 14 órától került megrendezésre az immár hagyományosnak mondható mini nyelvvizsga a mezőnyárádi Boldog Sándor István Katolikus Általános Iskolában. A tanulók szóbeli megmérettetését a mezőkövesdi Szent László Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskola pedagógusai, Reményi Gyuláné és Tóthné Bárczi Gabriella tanárnők bírálták el, akik rendszerint vállalják a zsűritagok szerepét az említett versenyen.
Iskolánkat három tanuló (Czapák Noémi 7.o, Reviczki Györgyi 8.o és Molnár Máté 8.o) képviselte. A diákok 10-10 percben adtak számot az idegen nyelvi tudásukról kötetlen beszélgetés, majd képleírás formájában. Czapák Noémi 1., Reviczki Györgyi szintén 1. helyezést ért el a versenyen. Minden résztvevőnek gratulálunk, továbbá köszönettel tartozunk Vajdáné Pázmándi Judit tanárnőnek a szervezésért és a lehetőségért.
Alsós tanulóink közül 32-en készítettek rajzokat a ZOOM Egyesület és a Mátrai Erőmű Zrt. által kiírt Energia rajzpályázatra. Március 20-án részt vettünk Visontán a kiállítás-megnyitón és díjátadáson. A 4. osztályból Kaló Csenge könyvjutalmat, Gere Bernadett és Markó Réka oklevelet kapott, iskolánk tanulóinak pedig labdákat, társasjátékokat vásárolhattunk. Ezúton is köszönjük a szervező egyesületnek és a szponzornak a lehetőséget. képek
Elindult a 8. osztály Faluséta tantárgyi projektje a 2017. évi Digitális Témahétre. Az előzetes tervezés, ötletelés és belső szabályok megalkotásával indult az osztály. Csoportosan kooperálunk, tervezünk, szervezünk és közös padlet felületen osztjuk majd meg a vállalt részfeladatok munkáit. Jelenleg az anyaggyűjtés folyik a tanórák keretében.Saját google térképet szerkesztünk közösen, és Munzee alkalmazással kincskereső útvonal kihelyezésével is megpróbálkozunk. Az első 2 nap képei.
Elindult a 8. osztály Faluséta tantárgyi projektje a 2017. évi Digitális Témahétre. Az előzetes tervezés, ötletelés és belső szabályok megalkotásával indult az osztály. Csoportosan kooperálunk, tervezünk, szervezünk és közös padlet felületen osztjuk majd meg a vállalt részfeladatok munkáit. Jelenleg az anyaggyűjtés folyik a tanórák keretében.Saját google térképet szerkesztünk közösen, és Munzee alkalmazással kincskereső útvonal kihelyezésével is megpróbálkozunk. Az első 2 nap képei.
Tájékoztatjuk a szülőket, hogy a tankerületi központok fenntartásában működő általános iskolák 2017/2018. tanév első évfolyamaira történő beiratkozásra vonatkozóan az általános iskolai beiratkozás ideje: 2017. április 20. 2017. április 21. A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok:
A gyermek nevére kiállított személyi azonosító.
A gyermek nevére kiállított lakcímet igazoló hatósági igazolvány.
Az iskolába lépéshez szükséges fejlettség elérését tanúsító igazolás
- óvodai szakvélemény - járási szakértői bizottság szakértői véleménye - sajátos nevelési igényű gyermekek esetében a Szakértői Bizottság szakértői véleménye.
Nyilatkozat a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozóan (3. számú melléklet) ebben a tekintetben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény XVIII. fejezete – A szülői felügyelet gyakorlása – előírásai az irányadók.
A 7. osztályos tanulók adták elő az idei március 15-re rendezett műsort. A szereplők verseket, értékes gondolatokat osztottak meg a diáktársaikkal. Az énekkar fellépése emelte a műsor fényét. A Nemzeti dal és a Vígan szól az ének kezdetű éneket hallhattuk. Az előadás végén Varga Miklós: Ez az ország a hazád című számra táncoltak a fellépők, a lufikkal egy „élő”kokárdát alakítottak ki. Képek itt
Óvodánk nagycsoportjában 2017. március 9-én tartottuk a nyílt napot. A tevékenységeket a szokásos módon szerveztük és tartottuk meg. Reggel 9-kor Anett óvó nénivel mindennapos testnevelésen mozoghattak a gyerekek a tornateremben, ezután következett a tízórai, ahol a szülők láthatták a naposi munkát, az étkezést. Ezt követően Ica óvó néni A három nyulak c. verses mesét dramatizálta a jelentkező gyerekekkel, fejmaszkok felhasználásával. A mese után Éva óvó néni vezetésével nyuszit készítettek papírtányérból nyírás, ragasztás technikájával a csoport tagjai. A gyerekek minden tevékenységben aktívan vettek részt, sikeresen zárult a délelőtt szabad játékkal, majd levegőzéssel.
A szülők nagyon szép számban jelentek meg, örömükre szolgált a lehetőség, hogy bepillanthattak gyermekük óvodai életébe. Néhány kép az eseményről
Arany János születésének 200. évfordulóján kezdetét vette a jubileumi emlékév az országban. Iskolánk névadójára emlékeztünk március 2-án reggel, és az ünnepélyes koszorúzást követően együtt szavaltuk el a Toldi Előhangjának két versszakát. Ezt követően a 20 perces szünetekben Arany-tallérokat gyűjthettek az alsós és felsős csapatok az iskola különböző pontjain. A könyvtár illusztrációs pályázatának eredményhirdetésére is sor került. Az 5-6. órában a szomszédos Mezőnagymihályi Arany János Általános Iskola kézi- és futballcsapatát láttuk vendégül barátságos mérkőzésekre. A legkisebbek Arany-olimpia játékos sorversenyével zárult a nap, ahol a feladatok kapcsolódtak a névadónkhoz. Arany napok 1. napjának fotói elérhetőek galériánkban. Március 3-án tanítás mentes napon színes programok várták a gyerekeket. Az alsósok a mezőnagymihályi legkisebb színjátszó gyerekek játékát tekintették meg, majd együtt mulattak a táncházon, amely a Lármafa Együttes műsorának része volt. A könyvtár a Fülemile c. Arany mű kapcsán kézműves foglalkozásra várta az 1. és 2. osztályosokat, és minden alsós osztályban mesevetélkedőt szerveztek a tanító nénik. A felsősök a könyvtárban activity játékon vettek részt, és digitális aranyórán online alkalmazásokkal szerkesztettek. A Literatúra vetélkedőt minden felős évfolyamon megszerveztük. Az Arany olimpia hagyományos játékos sorversenye megmozgatta a mozogni szerető felsősöket. A nap végén izgalmas irodalmi nyomozáson derült fény egy bűntényre QR-kódok segítségével. A menzán aranygaluska várta az étkezőket a konyhás nénik jóvoltából. A jó időben megtelt az udvar játszó gyerekekkel. Arany János születésének 200. évfordulójára tervezett két napos programsorozatunkat emlékműsorral zártuk. Közreműködött iskolánk 4. osztálya "Fonó" műsorával. Felkészítő: Szabóné Hajdú Katalin tanítónő volt. Felléptek a Hórvölgye Zeneiskola művésztanárai: Járdán Krisztián, Mezei Dániel, és Bárány Zoltán, valamint kísérő művészkollégáik. Iskolánk 5. osztályosai Arany János: Bajusz c. művének feldolgozását mutatták be. Felkészítőjük: Éliásné Takács Anikó tanárnő volt. Iskolai életünkről zenés videót szerkesztett Nagy Dominik 8. osztályos tanulónk. Dávid Laura volt diákunk szavalta el Arany János: Walesi bárdok c. művét. A napot születésnapi tortával zártuk. Köszönjük az iskola valamennyi dolgozójának a két nap lelkes szervező munkáját, Takács Katalin könyvtáros segítő közreműködését. A gyerekek utazását Mezőnagymihály és Bükkábrány között Bükkábrány község Önkormányzata tette lehetővé. A programjainkat támogatta a DÖK és az Ábrányi Ifjúságért Közalapítvány. Fotók elérhetőek a linkeken a galériánkban.
Iskolánk 7. osztályos tanulói március 1-én vettek részt a Varázstorony vetélkedő II. fordulójaként megrendezett házi versenyen. A diákoknak csillagászati, planetáriumi és varázstermi ismereteikről kellett számot adniuk. A döntőbe 40 tanuló kerül majd, akiket az egri egyetem szervezőbizottsága értesít március 8. után.